evening reading with Dance Europe Magazine

IMG_6087.jpg

Eugenie Skilnad in Anna Karenina, photo Erik Berg

 

The uniquely stylised production is rooted in classical ballet vocabulary with a sophisticated and often dark contemporary edge that has become a trademark of Christian Spuck´s work.


Den unikt stiliserte produksjonen er forankret i klassisk ballett vokabular med en sofistikert og ofte mørk og moderne råhet, har blitt et varemerke for Christian Spuck’s arbeid.

Jessica Teague, Dance Europe nr. 205 April 2016

 

IMG_6088.jpg

Emma Lloyd and Lucas Lima in Anna Karenina, photo Erik Berg

 

It’s Ascension Day and I have been enjoying myself all day long. Started the day with visiting my friend who just bought an apartment with her husband. It’s was a wonderful place with a beautiful view, perfect for these to. Then I was off to the gym, Studio Jobbsprek, where I tried TRX for the first time. It’s a fun workout and a great challange for the stability muscles. The sun has been shining all day, so I just had to take a stroll through Oslo and Aker Brygge. Finishing the day with an episode of Hawaii five-0 and the last edition of the Dance Europe magazine. To my surpise the Norwegian National Ballet was reviewed on Christan Spucks full-length ballet Anna Karenina.


Det er Kristi himmelfartsdag, og jeg har storkost med i hele dag. Startet dagen med å besøke min venninne, som nettopp har kjøpt leilighet sammen med hennes mann. Det var en veldig flott leilighet med en vakker utsikt, perfekt for disse to. Så dro jeg videre til treningsstudioet, Studio Jobbsprek, hvor jeg prøvde TRX for første gang. Det er en morsom treningstime som gir utfordring for stabilitetsmusklene. Solen har skint i hele dag, så jeg måtte jo ta en spasertur gjennom Aker Brygge og Oslo by. For så å avslutte dagen med en episode av Hawaii five-0 og det siste utgave av magasinet Dance Europe. Til min overraskelse var det en anmeldelse av Nasjonalballetten med Christan Spucks helaftens ballett Anna Karenina.

 

IMG_6091.jpg

Eugenie Skilnad in Anna Karenina, photo: Erik Berg

 

What makes this production so compelling is that, much like the novel, it does not instruct the audience how to feel. Rather, it takes us through the psychology behind the characters choices and actions and leaves us second-guessing our perceptions about them.


Det som gjør denne produksjonen så overbevisende er at den, lik romanen, instruerer ikke publikum i hvordan man skal føle. Snarere, balletten tar oss gjennom psykologien bak karakterenes valg og handlinger, og etterlater oss med en usikkerhet av våre oppfatninger om de ulike karakterene.

Jessica Teague, Dance Europe nr. 205 April 2016

 

You can read my review of Anna Karenina here.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s